Strona główna
Z czego powinien się składać sklep internetowy dla branży odzieżowej?

Z czego powinien się składać sklep internetowy dla branży odzieżowej?

28.04.2023

Z czego powinien się składać sklep internetowy dla branży odzieżowej?

Jeśli prowadzisz stacjonarny sklep z odzieżą, z pewnością zastanawiałeś się nad rozpoczęciem sprzedaży online. Rynek e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. 75% internautów, jak podaje Gemius, kupuje w polskich e-sklepach. Dlatego warto wiedzieć, z czego powinien się składać e-sklep. Sprawdź, co oprócz szaty graficznej jest istotne!

Szata graficzna

Atrakcyjność wizualna sklepu online jest niezwykle ważna. Użytkownik zwraca uwagę po otwarciu strony WWW właśnie na nią. Nowoczesne sklepy internetowe mają minimalistyczny design. Wyróżniają się spośród konkurencji dużymi grafikami. Nagłówki i slogany „robią robotę”, zamiast dużych bloków jednolitego tekstu. Animowane elementy to jeszcze nie wszystko. Powszechne jest rozwiązanie mega-menu. Jest to forma rozwijanego menu. Pojawia się na całej szerokości ekranu. Zawiera obrazy, produkty ze sklepu lub rekomendowane artykuły z bloga. Dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na jeden czy dwa kolory przewodnie. Reszta kolorów powinna się składać z subtelnych odcieni bieli, szarości lub czerni.

Załóż sklep internetowy – potrzebne podstrony

Podstrony „O nas” i „Kontakt” to podstawa e-sklepu. Dzięki nim będzie on skuteczny. W pierwszej powinny się znaleźć informacje o Twojej firmie, a więc o tym, kim jesteś i czym się zajmujesz. Jakie produkty odzieżowe oferujesz? Na tej podstronie powinny się dodatkowo znaleźć:

  • opinie,

  • osiągnięcia,

  • dowody społeczne.

Zakładka „Kontakt” powinna umożliwiać wysyłanie zapytań poprzez formularz kontaktowy. Dane kontaktowe powinny być widoczne. Przyda się także obecność w Google Moja Firma na mapie oraz landing pages, a więc specjalne podstrony skierowane do danego regionu czy dzielnicy.

Ładowanie e-sklepu

Jak się okazuje, czas ładowania się sklepu internetowego jest istotny. Wszystko dlatego, że klienci są niecierpliwi. Kilkanaście sekund to już zbyt dużo. Optymalne są 3 sekundy.

Istotna jest także dostępność e-sklepu na urządzeniach mobilnych. Jak wynika z raportu Gemius, 75% klientów robi zakupy przez smartfony. W związku z tym ważna jest responsywność. Umożliwia ona wygodne przeprowadzanie zakupów przez urządzenia mobilne, a więc smartfony, laptopy czy tablety.

Proste i rozmaite formy płatności

Według raportu „E-commerce w Polsce 2022” Gemius, aż 79% internautów preferuje szybki przelew przez serwis płatności. 58% woli płatności mobilne, a 43% – płatność kartą przy zamówieniu. Warto o tym pamiętać i udostępnić tego typu opcje opłacenia zamówienia. Innym sposobem są przelewy bankowe czy wysyłki za pobraniem.

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę?

Gotowy sklep internetowy to także komunikacja z klientami i działania promocyjne. Aby ułatwić znalezienie sklepu w sieci, możesz się zdecydować na prowadzenie bloga. Możesz również zlecić publikację wysokiej jakości artykułów z zakresu odzieży. Ważne, aby składały się na nie odpowiednio dobrane słowa kluczowe. W ten sposób zbudujesz wizerunek eksperta w sieci swojej firmy. Newsletter i aktywność w Social Mediach to również przydatne narzędzia.

Sklep online – podsumowanie

Ułatwienie klientom poruszania się po stronie WWW i składanie zamówień umożliwia zwiększenie szans na sprzedaż. W związku z tym Twój sklep WWW powinien:

  • być łatwy w obsłudze i nawigacji,

  • działać szybko i sprawnie – na urządzeniach mobilnych,

  • być przejrzysty i czytelny,

  • zapewniać bezpieczeństwo danych,

  • umożliwiać dotarcie do rozmaitych form płatności i metod dostawy.