Strona główna
Jakie są zalety SEO w branży sprzętu elektronicznego?

Jakie są zalety SEO w branży sprzętu elektronicznego?

28.04.2023

Jakie są zalety SEO w branży sprzętu elektronicznego?

Pozycjonowanie SEO zostaw specjalistom. Dowiedz się jednak, jakie są z niego korzyści. Sprawdź, czym właściwie jest pozycjonowanie stron. Dzięki naszemu artykułowi zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci poprawić wizerunek Twojego biznesu w sieci. Jeśli działasz w branży elektroniki – zapraszamy do lektury naszego tekstu!

Co to jest SEO? Branża elektroniki

Co to jest SEO? Jest to optymalizacja strony WWW. Obejmuje budowę profilu linkowego, a więc link building. Uwaga: Efekty widać po tygodniach czy miesiącach, a nie od razu. Na działania on-site SEO składają się działania na stronie WWW, a więc optymalizacja treści, struktura serwisu, UX (doświadczenie użytkowników: krótki czas ładowania czy intuicyjna nawigacja), optymalizacja techniczna.

Na działania off-site składa się budowa profilu linkowego. Jest to link building. W tym celu umieszcza się linki do Twojej strony WWW w innych serwisach. Szczególnie jest to pomocne w artykułach sponsorowanych. Linki wstawia się np. w anchorze. Zwykle zawiera ono słowo kluczowe. W ten sposób agencja SEO może wypozycjonować Twój produkt, kategorię lub brand. Linki mogą być także lokowane na forach tematycznych. Poza tym przydadzą się:

  • wizytówka Google Moja Firma,

  • profile na Facebooku, Instagramie czy YouTube,

  • opinie klientów.

Pozycjonowanie stron a budowa zaufania marki

Budowa zaufania marki jest możliwa dzięki pozycjonowaniu stron. Internauci szukają odpowiedzi na pytania w wyszukiwarce Google oraz porad w zakresie elektroniki. W ten sposób trafiają na Twój serwis, gdzie znajdują niezbędne informacje. Oprócz ciekawego contentu z frazami kluczowymi na firmowym blogu, pozycjonowanie warto połączyć z aktywnością na mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Kampanie Google Ads także warto sprawdzić.

Pozycjonowanie SEO a przedstawienie oferty i SEO copywriting

Do głównych części umożliwiających wyróżnienie się na rynku elektroniki należą opisy produktów. Pozycjonowanie stron internetowych na frazy kluczowe jest istotne. Chodzi tutaj nie tylko o specyfikację techniczną, pełną parametrów, ale też opisy odnośnie do zasad działania, zastosowania czy instrukcja obsługi.

Unikalna treść w pozycjonowaniu SEO jest nie tylko przyjazna dla Twoich klientów, ale też jest ważna pod kątem technicznym. Dzięki różnym opisom unikniesz duplikacji treści.

Grafika wysokiej jakości także tutaj pomoże. Wysokiej jakości zdjęcia sprzętu elektronicznego zachęcą do zakupu. Ważne: Przedstawiaj tylko rzeczywisty obraz produktów!

SEO a poprawa UX strony

SXO to połączenie SEO, UX i CRO. Polega na całościowej strategii optymalizacji serwisu. Obejmuje pozycjonowanie, doświadczenia użytkownika i uwzględnia optymalizację konwersji. W ten sposób Twoja strona internetowa jest „zaopiekowana”. SEO i frazy kluczowe pozwalają internautom znaleźć Twoją stronę WWW w sieci. Współczynnik zaangażowania odbiorców wpływa na pozycję Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego opłaca się pozycjonować sklepy ze sprzętem elektronicznym?

Obecność w Internecie firmy z elektroniką pozwoli Ci dotrzeć do nowych klientów z ofertą produktów. Wiesz już, jak wyróżnić się spośród konkurencji. Masz już informacje, jak zwiększyć ruch na stronie. Optymalizacja obejmuje techniczne i wizualne czynniki. Są to takie elementy jak:

  • odpowiednie adresy URL,

  • tytuły i opisy z frazami kluczowymi,

  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Istotny jest również przyjazny layout, odpowiednia nawigacja i responsywność. Ta ostatnia opcja jest istotna, gdyż dzięki niej internauci mogą przeglądać Twoje produkty na urządzeniach mobilnych. Według „Raportu E-commerce w Polsce 2022”, 75% badanych Polaków korzysta w tym celu ze smartfonów. Dlatego uwzględnij to podczas projektu strony WWW.